• Voor 23:59 uur besteld morgen in huis
  • Gratis bezorging vanaf 30,-
  • Grootste assortiment uit voorraad leverbaar
  • PostNL afhaalpunt kies zelf wanneer je afhaalt

Soms vraag je jezelf gewoon wat dingen af....

Klik op een vraag voor het antwoord:Veel gestelde vragen bij Sika shop

  • Hoe gaan jullie om met het Corona virus Covid-19

    Met betrekking tot het Corona-virus hebben wij het volgende beleid:

    Kitcentrum.nl volgt de maatregelen die de Overheid heeft genomen met onmiddellijke ingang.

    Er is bezetting op kantoor en in het magazijn aanwezig zijn om de operationele en logistieke processen door te laten gaan. Onze medewerkers zijn nadrukkelijk verzocht om sociaal contact zoveel mogelijk te vermijden en bij klachten direct naar huis te gaan ofwel thuis te blijven. Ook onze vervoerders houden zich strikt aan hun geldende protocol.

    Om jou en onze continuïteit te waarborgen hebben we onze voorraden opgehoogd en leveren wij vooralsnog op de zelfde manieren uit zoals je van ons gewend bent.


  • Moet er btw over verzendkosten worden betaald?

    Het antwoord is: Ja!

    Als jij verzendkosten aan je klant berekent, moet de klant hier btw over betalen. 

    Je berekent altijd btw over het totaalbedrag op de factuur. Dit is dus inclusief de verzendkosten. Hierbij horen ook zaken als verzendkosten, reiskosten, telefoonkosten en verpakkingskosten.

    Waarom moet ik btw rekenen over verzendkosten?

    Er is een belangrijke en duidelijke reden waarom de Belastingdienst dit vraagt. 

    Als je geen btw over de bezorgkosten zou moeten betalen, zou je belasting kunnen ontduiken. Je kunt er dan namelijk voor kiezen om een lager bedrag voor de goederen te rekenen en voor hogere verzendkosten.

    Hiermee zou je over een lager bedrag btw hoeven te betalen en dat wil de Belastingdienst voorkomen. Daarom zijn bezorgkosten niet btw-vrij.

    Welk btw-tarief moet ik toepassen voor verzendkosten?

    Je gebruikt het btw-tarief dat geldt voor de goederen op de factuur. Dit kan dus het hoge btw-tarief zijn of het lage.

    Het btw-tarief dat je gebruikt om verzendkosten te belasten is variabel: 0%, 9% of 21%. Het tarief dat je toepast, is afhankelijk van het soort goederen dat je verstuurt. Voor de verzendkosten van het pakket neem je het btw-tarief dat geldt voor de producten die je verzendt. 

    Voor de meeste bedrijven die handelen binnen Nederland geldt het hoge btw-tarief van 21%. Mocht je niet weten of jouw producten in de btw-categorie hoog of laag vallen of hoe je de btw moet bereken, check dan de website van de Belastingdienst.

    Goed en fout (voorbeeld)

    Hieronder vind je een simpel voorbeeld van een goede en een foute berekening op de factuur wat betreft btw bij verzendkosten. Voor het voorbeeld hebben we een btw-tarief van 21% gebruikt. 

    Hoewel het verschil klein lijkt, kan het bij veel verzendingen aan het einde van het jaar flink in de papieren lopen.

    BTW voorbeeld

     

  • Kan ik een intracommunautaire (0% btw) levering krijgen?

    Wanneer je aan de gestelde voorwaarden van de Belastingdienst voldoet dan kun je dit bij een levering in België gewoon aangeven in de winkelmand. Wel doen we even een snelle check van je BTW nummer.

  • Kan ik ook gewoon langskomen om een bestelling op te halen?

    Wanneer je online een bestelling plaatst kun je bij "verzendwijze" kiezen voor: Afhalen magazijn.

    Je krijgt dan bericht wanneer het pakket klaar staat om afgehaald te worden, we hebben alvast 2 parkeerplekken (pick-up) voor je gereserveerd!

    Zomaar aankomen voor een koker kit is helaas niet mogelijk

  • Hoe krijg je kit uit de achterkant van je koker?

    Dat kan! Dit krijg je voor elkaar via de volgende formule:

    Snijd de koker niet helemaal open + Snijd de tuit niet af + Druk heel hard! (foto 1)

    Extra tip: Een scheve stamper (kapotte kitspuit) kan de zuiger van de kitkoker schuin drukken. Zo kan er ook een veeg kit in de koker blijven. Dit herken je meestal door deuken en kit aan één kant van de zuiger. (foto 2)

    Liever de kit uit de tuit...?

    Zorg er dan voor dat je de koker helemaal hebt opengesneden, de tuit afgesneden hebt en je rustig de kit uit de koker drukt. Een goede kitspuit gaat zeker helpen! (foto 3)

                                   Foto 1                                                                       Foto 2                                                                 Foto 3

  • Worden er extra tuitjes meegeleverd bij mijn bestelling?

    Jazeker,
    Extra tuitjes zijn bij Kitcentrum.nl een gewone zaak... 

  • Kan er in België geleverd worden?

    Tijdens je bestelling kun je kiezen voor afleveren in België, ook kun je ook een PostNL / Kariboo afhaalpunt selecteren indien nodig.

  • Word ik op de hoogte gehouden van mijn bestelling?

    De hele dag worden er orders gepicked, het kan dus zijn dat je al na een paar minuutjes een track & trace link in je mailbox hebt.

    Soms wordt je bestelling door onze avondploeg gepicked, dan kan het zijn dat de track & trace er later is.

  • Als er bij een product 'op voorraad' vermeld staat, is dat dan ook zo?

    Wanneer er bij een product staat "op voorraad" dan zijn deze aanwezig in ons magazijn.

    Deze producten worden in het winkelmandje ook groen aangevinkt. Mocht er van een bepaalde kleur niet voldoende voorraad zijn, dan zal het vinkje oranje zijn met de daarbij behorende verwachte levertijd vermeld.

  • Kan ik een bestelling retour sturen?

    Ja Jeur!

    Daar hebben we een speciale pagina voor, hier kun je makkelijk je retour aanmelden: 
    www.kitcentrum.nl/retour

  • Waarom kunnen PUR(schuim) producten niet retour worden genomen?

    Wanneer Purschuim "achtigen" langer plat hebben gelegen (iets wat we niet kunnen controleren - behalve in ons magazijn), kan het interne ventiel dicht/vast gaan zitten.

    Deze blikken zullen na enige tijd niet meer te gebruiken zijn... en dit soort retourproducten wil je zelf ook liever niet geleverd krijgen, toch?

  • Moet ik altijd een bestelling online invoeren?

    Dat klopt, we zijn geen fysieke winkel en hebben geen kassasysteem!

    Dus vooraf je bestelling plaatsen en kiezen voor: Afhalen magazijn

  • Is Kitcentrum.nl telefonisch te bereiken?

    Tuurlijk! Tijdens kantooruren zijn wij telefonisch goed bereikbaar, zie ons telefoonnummer onderaan de pagina of op de contactpagina. En een e-mail sturen kan natuurlijk ook altijd ;)

  • Door wie worden de pakketten bezorgd?

    Wij verzenden onze pakketten via PostNL, DPD en Trunkrs

  • Waar kan ik een klacht melden?

    Dat mag telefonisch, of via klantenservice@kitcentrum.nl, dan zoeken we samen een oplossing...

  • Is er ook een spoedservice mogelijk?

    Jup! We hebben meerdere voertuigen, ook 1 met een laadklep dus er is altijd een oplossing te bedenken.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!